ΟΔΗΓΟΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΠΡΩΤΟΕΤΩΝ 2024
Όνομα:Χίου Βάνα
Τίτλος:
Ε.ΔΙ.Π.
Γνωστικό Αντικείμενο:
Παιδαγωγική Ψυχολογία
Τηλέφωνο:
2251036453
Γραφείο:
Κτίριο Γεωγραφίας, 1ος όροφος
Email:b.xiou@aegean.gr
Ιστοσελίδα:
Σπουδές:
  • 2016 - Διδακτόρισσα Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • 1999 - Πτυχιούχος του Τμήματος Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Πατρών
Επιστημονικά Ενδιαφέροντα:
  • Διδακτική της Γεωγραφίας
  • Ψηφιακή αφήγηση
  • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών
  • Συμπεριληπτική εκπαίδευση
  • Συγχρονες τεχνικές διδασκαλίας
  • Αξιολόγηση
Ερευνητικά Προγράμματα:
  • 2023-2026: ACC - Active Citizen Compass - Scientific Coordinator for the Greek part /partner
  • 2020-2023: Joinme2 - Promoting Inclusive Education at Tertiary Level - Scientific Coordinator for the Greek part / Partner
  • 2020-2023: ITTS- International Teachers’ for Tomorrow’s School. System Chamge as an Occasion for Intercultural School Development and Mutual Learning - Scientific Coordinator for the Greek part / Partner
  • 2020-2023: All Inc! Building LGBT+ friendly schools across Europe - Scientific Coordinator for the Greek Part / Partner
Διδασκαλία Μαθημάτων:
  • Παιδαγωγική Ψυχολογία (αυτοδυναμη διδασκαλία απο ακαδ. έτος 2017-2018 έως και σήμερα)
  • Γενική Διδακτική (πρακτική άσκηση) (απο ακαδ. έτος 2017-2018 έως και σήμερα)
  • Ποσοτικές Μέθοδοι στη Γεωγραφία (Υποστηριξη εργαστηριακού μαθήματος κατα το ακαδ. έτος 2017-2018)
  • Εκπαίδευση και Διδακτική της Γεωγραφίας (πρακτική άσκηση) (απο ακαδ. έτος 2017-2018 έως και σήμερα)
  • Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία (αυτοδύναμη διδασκαλία στο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας, εαρινό εξάμηνο ακαδ. έτους 2017-2018)
  • Μέθοδοι Προβολής και Διδασκαλίας της Ανθρωπογεωγραφίας (αυτοδύναμη διδασκαλία από το ακαδ. έτος 2020-2021 έως σήμερα, σε συνδιδασκαλία το 2018-2019, 2019-2020), ΠΜΣ «Ανθρωπογεωγραφία, Ανάπτυξη και Σχεδιασμός του Χώρου’
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

      Κεφάλαια σε Βιβλία με κριτές

      1. Chiou, V. (2025). Active Citizenship in Greek Lower Secondary Education Curricula. In D. Sampermans, O. Holz, & K. D’Herdt (Eds), Active Citizenship Education for a better tomorrow. History, challenges, perspectives across Europe. Waxmann. ISBN 987-3-8188-000-5. (in press)

      2. Chiou, V., Eising, J., February, P., & Özüdoğru, M. (2025). Formative Assessment put into practice. In: All Means All (Eds), An Open Textbook for an inclusive and intersectional, multi-dimensional apparoach in teacher education. A community project from all-means-all education. Pressbooks.

      3. Chiou, V., Reid, C., Webster, L.A. & Ayvalli Karagoz, M. (2025). School Assessment in Inclusive Education Systems. In: All Means All (Eds), An Open Textbook for an inclusive and intersectional, multi-dimensional apparoach in teacher education. A community project from all-means-all education. Pressbooks.

      4. Demo, H., Chiou, V., Cuccu, M. & Özdemir, Ö. (2025). Cooperative Learning. In: All Means All (Eds), An Open Textbook for an inclusive and intersectional, multi-dimensional apparoach in teacher education. A community project from all-means-all education. Pressbooks.

      5. Tsibidaki, A., & Chiou, V. (2024). Students With Learning Disabilities and Feelings of Loneliness. In M. Sofologi, D. Katsarou, & E. Eftymiou (Eds), Exploring Cognitive and Psychosocial Dynamics Across Childhood and Adolescence. IGI Global. ISBN 979- 8- 3693- 4022- 6.

      6. Alpochoritis, C., Chiou, V., & Stafidas, D. (2023). The effectiveness of geo-comics as an instructional tool: A case study of teaching geography in a Greek school. In V. Chiou, L. Geunis, O. Holz, N. Oruc Erturk, J. Ratkowska-Pasikowska, & F. Shelton (Eds), Voices from the Classroom: Paradoxes and Puzzles. Waxmann (accepted for publication)

      7. Chiou, V., & Holz. O. (2023). International Teachers for Tomorrow’s School: basic needs, opportunities and challenges. In M., Brumen, V. Chiou, R. Schüssler, & O. Holz (Eds.). (2023), Welcoming international teachers at school – A guide for mentors, principals and the school community. Bielefeld: Bielefeld School of Education (BiSEd), Projekt "International Teachers for Tomorrow’s School" (ITTS). https://doi.org/10.4119

      8. Chiou, V., & Holz. O. (2023). What’s Next?. In M., Brumen, V. Chiou, R. Schüssler, & O. Holz (Eds.). (2023), Welcoming international teachers at school – A guide for mentors, principals and the school community. Bielefeld: Bielefeld School of Education (BiSEd), Projekt "International Teachers for Tomorrow’s School" (ITTS). https://doi.org/10.4119

      9. Chiou, V., & Petracou, E. (2023). Die berufliche Integration von internationalen Lehrkräften: Hindernisse und Aussichten im griechischen Kontext. In R. Schüssler, S. Hachmeister, N. Auner, K. D’Herdt, & O.Holz. (Hrsg.). Internationale Lehrkräfte für DIE Schule von morgen. Chancen und Herausforderrungen des beruflichen Wiedereinstiegs internationaler Lehrkräfte ausgewählten europäischen Ländern. Waxmann. ISBN 987-3-8309-4719-9.

      10. Chiou, V., & Petracou, E. (2023). The Professional Re-Integration of International Teachers: Barriers and Prospects in the Greek Context. In R. Schüssler, S. Hachmeister, N. Auner, K. D’Herdt, & O.Holz. (Eds.). International Teachers for Tomorrow’s School. Opportunities and challenges of the professional re-entry of international teachers in selected European countries. Waxmann. ISBN 987-3-8309-4719-6.

      11. Chiou, V., Petracou, E., & Skourtou E. (2023). How inclusive is Greek Higher Education? Attitudes and Practices of Faculty Staff and Students’ Experiences on Inclusive Education at Tertiary Level. In N.Oruc Erturk & A. Yurekli (Eds), Voices from the Classroom: Inclusive Education. Waxmann (accepted for publication)

      12. Chiou, V. & Sideri, M. (2022). Sexuality Education and National Policies for LGBT+People in Greece. In K. De Witte, O. Holz, & L. Geunis (Eds.), A Little Respect? LGBT+ Perspectives on Education From Across Europe, (pp. 107-128). Waxmann. ISBN 978-3-8309-4561-1.

      13. Sideri, M. & Chiou, V. (2021). Primary School Teachers΄ Social Media Practices. A Case Study. In V. Chiou, L. Geunis, O. Holz, N. Oruc Erturk & F. Shelton (Eds.), Voices from the Classroom: A Celebration of Learning, (pp. 331-343). Munster: Waxmann

      14. Chiou,V. & Klonari, A. (2019). Learning Mobilities and Equity Issues: A Case Study of a Greek Higher Education Institution. In V. Chiou, O. Holz, N. Oruc Erturk & F. Shelton (Eds.), International Insights: Equality in Education, (pp. 31-48). Munster: Waxmann.

      15. Χίου, Β. & Ζήση Α.(2018). Η εκτίμηση της κοινωνικής συμπεριφοράς παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η ψυχομετρική αξιολόγηση των Preschool and Kindergarten Behavior Scales – 2 του K. Merrell στην Ελλάδα. Στο Β. Παπαβασιλείου, Ν. Ανδρεαδάκη, Γ. Παπαδομαρκάκης, & Μ. Καϊλα (επιμ.), Αειφορία, Αειφόρος Ανάπτυξη, Φύση και Ανθρώπινη Φύση: Ο Κόσμος μας; Quo Vadis? (σελ. 226-242). Αθήνα: Διάδραση.

      16. Χίου, Β., & Ζήση Α.(2017). Η καλλιέργεια της συνεργατικής ικανότητας ως βασικός παράγοντας της κοινωνικής βιωσιμότητας: Η παιδαγωγική οπτική. Στο Β. Παπαβασιλείου, Π. Φωκιάλη, Ε. Νικολάου, Δ. Μαντζάνος, & Μ. Καϊλα (σσ. 175-186). Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Περιβαλλοντική Εκπαίδευση". ISBN: 978-618-81027-3-6

      17. Χίου, Β., Ξανθάκου, Γ., Ζήση, Α., & Ανδρεαδάκης, Ν. (2007). Ψυχική υγεία και εκπαιδευτικός σχεδιασμός: Εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος προαγωγής ψυχικής υγείας σε νηπιαγωγεία. Στο Φ. Καλαβάσης & Α. Κοντάκος (Eπιμ.), Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (σσ. 282-297), Αθήνα: Ατραπός.

      18. Χίου, Β., Ζήση, Α., Ξανθάκου, Γ., & Καΐλα, Μ. (2005). Προαγωγή ψυχικής υγείας: Παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στο Α. Ζήση, Ν. Πολεμικός, Μ. Καΐλα (Επιμ.), Ψυχική Υγεία (σσ. 124-149). Αθήνα: Ατραπός.

        Επιμέλειες και Εργασίες σε Βιβλία

        1. Chiou, V., Geunis, L., Holz, O., Oruc Erturk, N., Ratkowska – Pasikowski, J., & Shelton, F. (Eds.) (2024). Conference Booklet: 4th International Perspectives on International Perspectives in Education. Voices from the Classroom (24-25 May, University of the Aegean, Department of Geography, Mytilene, Greece). ΙSBN 978-1-915630-03-2 https://ipieconference.org/wp-content/uploads/2024/05/4th-International-Conference-1.pdf

        2. Brumen, M., Chiou, V., Schüssler, R., & Holz, O. (Eds.). (2023). Welcoming international teachers at school – A guide for mentors, principals and the school community. Bielefeld: Bielefeld School of Education (BiSEd), Projekt "International Teachers for Tomorrow’s School" (ITTS). https://doi.org/10.4119

        3. Chiou, V., Geunis, L., Holz, O., Oruc Erturk, N., Ratkowska-Pasikowska, J., & Shelton, F. (Eds.). (2023). Contemporary Challenges in Education. Paradoxes and Illuminations. Waxmann. ISBN 978-3-8309-4697-7.

        4. Oruc Erturk, N. & Yurekli, A. (Eds.). (2023). Inclusive Education. Definition and Conceptual Framework. Book series: Voices From the Classroom, Vol. 2 (Eds., V. Chiou, L. Geunis, O. Holz, N. Oruc Erturk, J. Ratkowska-Pasikowska, & F. Shelton). Waxmann. ISBN 978-3-8309-4598-7.

        5. Chiou, V., Geunis, L., Holz, O., Oruc Erturk, N., Ratkowska-Pasikowska, J., & Shelton, F. (Eds.) (2022). Conference Booklet: 3rd International Perspectives on International Perspectives in Education. Voices from the Classroom (8-9 April, Katholieke Universiteit Leuven, Belgium). ΙSBN 978-3-8309-4562-8 https://ipieconference.org/files/IPIE22_BOOKLET.PDF

        6. Τερκενλή, Θ., Ζούρος, Ν., Χίου, Β., & Ρούσσου, Ο. (Επιμ.) (2022). Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου Γεωγραφίας «Η Γεωγραφία σε έναν κόσμο που Αλλάζει» (2-4 Ιουνίου 2021, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Λέσβος). ΙSBN 978-618-86408-0-1 https://doi.org/10.26215/heal.cd9y-gt59

        7. Chiou, V., Geunis, L., Holz, O., Oruc Erturk, N., & Shelton, F. (Eds.) (2021). Voices from the Classroom: A Celebration of Learning. Munster: Waxmann. ΙSBN 978-3-8309-4103-3.

        8. Chiou, V., Geunis, L., Holz, O., Oruc Erturk, N., & Shelton, F. (Eds.) (2020). Conference Booklet: 2nd International Perspectives on International Perspectives in Education. Voices from the Classroom (1-2 October, University of the Aegean. Mytilene). ΙSBN 978-3-8309-4296-2 http://ipie2020.org/wp-content/uploads/2020/09/Book-of-Abstract-IPiE2020-2.pdf

        9. Chiou, V., Holz, O., Oruc Erturk, N., & Shelton, F. (Eds.) (2019). International Insights: Equality in Education. Munster: Waxmann. ΙSBN 978-3-8309-4022-7.

              Άρθρα σε Περιοδικά με κριτές

              1. Chiou, V., & Holz, O. (2025). Development and Preliminary Validation of the Active Citizen Compass Questionnaire: The Dutch-Flemish and Greek Versions. Journal of Elementary Education. (accepted)

              2. Boukas, K., & Chiou, V. (2024). Assessing the instructional quality of visuals in geography textbooks of Greek secondary education. E-pedagogium, 24(4). (accepted)

              3. Tsiaousi, P. & Chiou, V. (2024). Teacher voices on teaching students with a refugee background in Greece. International Journal of Educational Research, 127, 102432. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2024.102432

              4. Chiou, V. & Sideri, M. (2021). “Social Media Are Not Necessary for Our Work”. Social Media Usage Practises by Primary School Teachers. A Greek Case Study. International Journal of Education, 9(1), 25-41. Doi: 10.5121/ije.2021.9103

              5. Sideri, M. & Chiou, V. (2021). University Students’ First Experiences from Online Courses in Covid-19 period. European Journal of Education Studies, 8(8), 210-228. Doi: 10.46827/ejes.v8i8.3853

              6. Ζήση Α., & Χίου, Β. (2015). Υλικές συνθήκες, κοινωνικό κεφάλαιο και ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων: Μια σύντομη επισκόπηση. Ψυχολογία, 22 (1), 30-35.

              7. Χίου , Β., Ζήση , Α., Ξανθάκου, Γ., Σαπουνά, Μ., & Καΐλα , Μ. (2013). Η εφαρμογή του προγράμματος προαγωγής ψυχικής υγείας «Μπορώ να Λύσω το Πρόβλημα» στην Ελλάδα: Αποτελέσματα του πρώτου χρόνου. Ψυχολογία, 20 (1), 54 -67.

              8. Χίου, Β., Ζήση, Α., Ξανθάκου, Γ., Καίλα, Μ. (2006). Η προαγωγή ψυχικής υγείας ως εκπαιδευτικό εργαλείο σε νηπιαγωγείο: Η περίπτωση του προγράμματος ‘Μπορώ να λύσω το Πρόβλημα’. Θέματα Ειδικής Αγωγής, 31, 29-38.

                    Ερευνητικές Αναφορές

                    1. Schüssler, R., Chiou, V., Beaujean, L., Auner, N., Aleksandrovich, M., Brumen, M., D’Herdt, K., Duh, M., Herzog, J., Holz, O., Hopton, C., Oruç Ertürk, N., Petracou, e., Petursdottir, G., & Grzegorz Piekarsk. (2023) We always learn something new from each other” – Documentation of the project International Teachers for Tomorrow’s School (ITTS). Bielefeld: Univ. Bielefeld, Fakultät für Erziehungswissenschaft. https://doi.org/10.4119/unibi/2981887

                      Διατριβές

                      1. Χίου, Β. (2016). Προαγωγή Ψυχικής Υγείας σε Παιδιά Ηλικίας 4-6 ετών. Εφαρμογή του προγράμματος «Μπορώ να Λύσω το Πρόβλημα σε νηπιαγωγεία στην Ελλάδα. (Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή). Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ρόδος.

                      Άλλες Δημοσιεύσεις

                      1. Galindo, M. F., Chiou, V., & Mantel, P. Good health and well- being: Developing good practices to promote Sustainable Development Goals (SDG). Presentation at the 4th International Conference on International Perspectives in Education, University of the Aegean, Dept. of Geography, Mytilene, Lesvos, Greece, 24th - 25th May 2024. Conference Booklet. ΙSBN 978-1-915630-03-2 https://ipieconference.org/wp-content/uploads/2024/05/4th-International-Conference-1.pdf

                      2. Holz, O. & Chiou, V. Active Citizenship Education: First results of a comparative analysis between Flanders and Greece. Presentation at the 4th International Conference on International Perspectives in Education, University of the Aegean, Dept. of Geography, Mytilene, Lesvos, Greece, 24th - 25th May 2024. Conference Booklet. ΙSBN 978-1-915630-03-2.https://ipieconference.org/wp-content/uploads/2024/05/4thM International-Conference-1.pdf

                      3. Chiou, V., D’Herdt, K., Holz, O., Göke, C., Beaujean, L., Oruc Erturk, N., Hopton, C., Petursdottir, G. (2023). Materials to improve professional language skills for teachers in the new country: vocabulary and phrases-Greek. Bielefeld: Univ. Bielefeld, Fakultät für Erziehungswissenschaft. https://doi.org/10.4119/unibi/2981862

                      4. Petanidou, T., Bakas, M., Biniou, E., Chiou, V., Chourmouziadi, A., Chroni, A., Dimitrakopoulos, P., Kantsa, A., Maniatopoulos, K., Theofanellis, T., Tzannetou, M., & Galloni, M. (2023, October 16-20). Wild bees and other pollinators of my homeplace: a drawing competition as a conservation learning tool. [Poster]. XII European Congress of Entomology (ECE 2023). Heraklion, Crete, Greece.

                      5. Πετανίδου, Θ., Τζαννέτου, Μ., Χρόνη, Α., Δημητρακόπουλος, Π., Θεοφανέλλης, Τ., Καντσά, Α., Μανιατόπουλος, Κ., Μπάκας, Μ., Μπίνιου, Ε., Χίου, Β., Χριστοδούλου, Κ., Χουρμουζιάδη, Α. (2023, Οκτώβριος 4-7). Άγριες μέλισσες και άλλοι επικονιαστές στα λουλούδια του τόπου μου: ένας διαγωνισμός ζωγραφικής ως εργαλείο μάθησης. [Αναρτημένη Ανακοίνωση]. 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Οικολογίας, Η Οικολογία στην Ανθρωποκαίνο Εποχή. Πάτρα, Ελλάδα.

                      6. Alpochoritis, C., Chiou, V., & Stafidas, D. The effectiveness of Geo-comics as an instructional tool: A case study of teaching Geography in a Greek school. Presentation at the 3rd International Conference on International Perspectives in Education, Katholieke Universiteit Leuven, Leuven, Belgium, 8th - 9th April 2022. Conference Booklet ΙSBN 978-3-8309-4562-8 https://ipieconference.org/files/IPIE22_BOOKLET.PDF

                      7. Sideri, M. & Chiou, V. Primary school teachers’ social media practices. A case study. Presentation at the 2nd International Conference on International Perspectives in Education, University of the Aegean, Mytilene, Greece, 1st -2nd October 2020. Conference Booklet http://ipie2020.org/wp-content/uploads/2020/09/Book-of-Abstract-IPiE2020-2.pdf |(ISBN 978-3-8309-4296-2)

                      8. Chiou, V., Xanthacou Y., Zissi Α., Kaila M. Promotion of mental health and creative thinking in preschoolers in Greece. Poster presented at the 26th International Congress of Applied Psychology, Athens, 16th -21st July, 2006.

                      9. Χίου, B., Ζήση, A., Ξανθάκου, Γ., Καϊλα, Μ. Προαγωγή Ψυχικής Υγείας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας στην Ελλάδα. Αναρτημένη ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Προαγωγής και Αγωγής Υγείας, Αθήνα, Δεκέμβριος, 2005.

                      Last updated : 28-02-2025 00:00:00